Linkek a témában:
Élet az LCD előtt
Minden elektronikus, képernyős, már igazán élvezetes játék őse (mert például a tenisz és a Blockbuster szerintem nem tartozik még ide) volt az Invaders. A játéktermekben magasra hágott az űrlénypuffantó-láz, a kis suttyó kamaszok pedig már csak oldalazva, párban fel-le billegő kezekkel tudtak közlekedni az iskolák folyosóin (tudom, mi is voltunk ilyen hülyék), annyira felszippantotta őket az Invaders. A Tomy sem maradt rest. Pár évvel a játéktermi game mindent elsöprő őrülete után, 1979-ben zsebformátumban bocsátotta piacra (oké, vitorláskabát-zsebre gondoltunk itt ezzel...) a saját Space Attack, Missile Strike, Terra Hit, illetve Hit and Missile nevű játékát.
Az elv ugyanaz, mint a motoros kaszkadőrnél: filmszalagokon húznak keresztbe az idegen behatolók, mint a darvak, az általunk kilőtt rakéta pedig rájuk merőlegesen hagyja el járművünk lövegcsövét, majd a légteret, amennyiben mellétrafáltunk, addig pedig nincs új töltet. Szupertartós, ma már ingerszegénynek tűnő játék. És szerintem legalább annyiba került előállítani a dög komplikált gépészetet benne, mint ma egy komplett XBox vezérlőt...
No de, fenti játékok az űrhorrorpornó kategóriába tartoztak akkoriban, ám léteztek olyanok is, amelyekhez nem volt szükség beszereznie a családnak egy különösen gyermekfil, adakozó kedvű, Monteverdi Hai típusú személygépkocsival hazánkban látogatást tevő, dúsgazdag svájci nagybács
Kultplay Invader cikk
Videojáték kultúrtörténeti kiállítás nyílt kedvenc helyünkön, a bécsi Museumsquartier 'Electric Avenue' részlegében, ahol a tárlatok mellett a helyi digitális kultúrában jelen lévő közösségek és alapítványok is berendezkedtek. A Subotron shopban összegyűjtött szerkezetek a műfaj hőskorát mutatják be: van Super Mario gyűjtemény, Donkey Kong, Space Invader, és amit akarnak. Kis- és osztott képernyős játékok, hatalmas konzolok és társasjátékok sorakoznak az üvegpolcokon
Pixel az egész világ
Különboző kreatív pixel ötletek megvalósítással